Tagi
wtorek, 12 maja 2009

Urząd Miejski realizuje akcję Bike&Ride zakładającą budowę zadaszonych parkingów rowerowych w pobliżu ważnych węzłów komunikacyjnych. Ma to ułatwić przesiadkę z roweru do środów komunikacji miejskiej i odwrotnie.

Pomimo iż pomysł jest bardzo dobry to ja jednak mam wątpliwości czy jesteśmy juz wystarczająco dojrzałym społeczeństwem żeby system się sprawdził. Mam na myśli poziom kradzieży rowerów oraz wandalizmu/graficizmu który bardzo szybko może zamienić te parkingi w miejsca bezużyteczne, zniszczone i szpetne. Mam nadzieję że tak nie będzie. Czas pokaże.

fot: EM

Pierwsze takie miejsca powstały na placu Grunwaldzkim, na placu Kromera i w pobliżu pętli przy ulicy Osobowickiej. W przyszłości przybędzie dodatkowych siedem: przy pętlach tramwajowych na Oporowie, Księżu, Małym, Leśnicy i Sępolnie, przy pętli autobusowej na Bartoszowicach, przy pętli tramwajowo-autobusowej koło Parku Południowego oraz w rejonie węzłów przesiadkowych przy dworcu Nadodrze oraz po południowej stronie placu Grunwaldzkiego.

- Wybór miejsc ustalaliśmy wspólnie z rowerzystami i z Wydziałem Transportu – wyjaśnia koordynator projektu Daniel Chojnacki. - Bike&Ride to znane z Europy Zachodniej rozwiązanie integrujące komunikację publiczną z rowerową. Może ona dwojako zachęcić do korzystania z tych form transportu. Po pierwsze oferuje zabezpieczenie roweru na wypadek deszczu. Ponadto daje możliwość korzystania z transportu mieszanego, gdy z powodu dużego dystansu ktoś nie decyduje się przejechać całej trasy z domu do pracy na rowerze.

Wszystkie parkingi mają powstać w ciągu najbliższego miesiąca. Koszt inwestycji wynosi ponad 600 tys. zł. Po jej zakończeniu we Wrocławiu przybędzie 250 miejsc postojowych dla rowerów.

Źródło: wroclaw24.net

Jeszcze pół roku temu taka sytuacjia byłaby nie do pomyślenia - po otwarciu kopert z ofertami firm chętnych do budowy wrocławskiego lotniska okazało się iż najdroższa oferta jest o przeszło 100 mln. zł tańsza od pierwotnie założonej wyceny inwestycji.

Źródło: Gazeta wrocławska

Wczoraj otwarto oferty firm startujących w przetargu na tę inwestycję. W wyścigu po zlecenie zostało trzech z pięciu graczy. Właśnie ta trójka przeszła do drugiego etapu przetargu.
Faworytem jest konsorcjum z niemiecką firmą Hochtief Polska na czele. To ono zaproponowało najniższą cenę - 296 mln zł.

- Właśnie cena będzie najbardziej liczyć się przy rozstrzyganiu przetargu - nie ukrywa Dariusz Kuś, prezes wrocławskiego lotniska.

Polska filia firmy Hochtief współpracowała już między innymi przy przebudowie międzynarodowego portu lotniczego Okęcie, a w Gdańsku wybudowała terminal morski dla największych kontenerowców świata.

Sprawa nie jest jednak przesądzona, bo zaledwie dwa miliony więcej (298 mln zł) chce za postawienie terminalu polsko-włoskie konsorcjum firm Budimex-Dromex i Feriovial Agroman. Włoski partner ma na koncie budowę kilku angielskich lotnisk. Najbardziej znane to londyńskie Heathrow.

Trzeci w finale przetargu Mostostal Warszawa zaproponował za swoje usługi ponad 329 mln zł.
Wszystkie trzy firmy zobowiązały się wybudować terminal do marca 2011 roku i dają na niego 73 miesiące gwarancji.

Z ostatecznej rozgrywki wycofały się konsorcja Mota Engil i Skanska: nie przedstawiły w ogóle swoich ostatecznych ofert.

Teraz władze lotniska mają do końca maja czas na rozstrzygnięcie przetargu.
- Liczymy, że umowę podpiszemy na początku czerwca - mówi prezes Kuś. Mogą to jednak pokrzyżować odwołania i protesty.

Oprócz nowego terminalu, na lotnisku ma powstać miejsce dla 14 dodatkowych samolotów i parking na ponad tysiąc aut. W terminalu potroi się liczba sortowni bagażu, będą restauracje. Powstanie on w pobliżu obecnego portu Cargo.

Źródło: gazeta wrocławska

Teren maślicki na którym teraz rosną bazie i biegają polne myszy wkrótce zmieni się nie do poznania. Lista planowanych inwestycji w tym rejonie imponuje.

Infrastruktura wokół stadionu. Źródło: gazeta wrocławska

Powstanie tam nie tylko stadion ale również ogromne centrum handlowe wraz z dwoma parkingami (naziemnym oraz wielopoziomowym) a sąsiednia ulica Drzymały zostanie przebudowana, poszerzona i wzbogacona o rondo łączące ją z ulicą popowicką. Na przebiegającej obok linii kolejowej (Wrocław-Zielona Góra) powstanie nowy peron kolejowy będący częścią większego węzła przesiadkowego na którym przesiądziemy się do linii szybkiego tramwaju "Plus" łączącej Leśnicę z centrum. W bezpośrednim sąsiedztwie przebiegać będzie Autostradowa Obwodnica Wrocławia mająca węzęł z ulicą kosmonautów. Nieopodal do ulicy kosmonautów (przedłużenie lotniczej) "dobije" trasa Nowostabłowicka łącząca lotnisko ze stanionem. Natomiast sam stadion zyska nową pieszą kładkę nad rzeką ślęzą która połączy go ze znajdującym się obok parkiem.

Kładka która połączy stadion ze znajdujacym się obok parkiem. Źródło: GW

Należy również zauważyć iż ulica Kosmonautów łącząca stadion z centrum również zostanie wyremontowana. Maślice to jeden z rejonów który przed Euro2012 zmieni się w mieście najbardziej.

14:36, neokumizmohal , Euro2012
Link Dodaj komentarz »

W centrum Wrocławia pojawi się nowy apartamentowiec. Pięknem nie grzeszy chociaż nie można powiedzieć że jest szpetny.

Moim zdaniem projekt mógł zostać bardziej dostosowany do klimatu otaczających go kamienic ... no ale tragedii nie ma. Najbardziej pozytywną kwestią w projekcie jest dla mnie to iż jest to kolejna iwestycja która zabudowuje puste kwartały ulic Wrocławia powstałe w wyniku bombardowań miasta w czasie drugiej wojny światowej. Te wolne przestrzenie, nigdy po wojnie nie zabudowane, teraz stają się miejscem na nowoczesne budynki które łącząc się z przedwojenną zabudową znowu tworzą zwarty ciąg zabudowy i eliminują chaos urbanistyczny w centrum.

Budynek powstanie w bezpośrednim sąsiedztwie bulwarów Odrzańskich. Fasada apartamentowca Verity UpTown ma zostać wykonana z ręcznie wyrabianej cegły, naturalnego kamienia, szkła i elementów aluminiowych.

Autorami są architekci z Maćków Pracownia Projektowa. Budynek powstaje przy ul. Drobnera vis-a-vis czterogwiazdkowego hotelu Park Plaza. Z okien apartamentów roztaczać się będzie widok na Wyspę Słodową i Ostrów Tumski. Właśnie lokalizacja: blisko wrocławskiego Rynku, w bezpośrednim sąsiedztwie bulwarów odrzańskich ma być jednym z głównych atutów nowej inwestycji Verity Development.

Fasada budynku ma zostać wykonana z ręcznie wyrabianej cegły, naturalnego kamienia, szkła i elementów aluminiowych. Różnorodność okładzin elewacyjnych podkreśli funkcjonalny podział na trzy części: komercyjną na parterze, mieszkalną na piętrach oraz część dwupoziomowych apartamentów zajmujących ostatnie kondygnacje. W budynku powstanie 65 mieszkań o powierzchni od 45 do 120 m kw. Przy tych dwupoziomowych powstaną tarasy z zielenią. Na parterze znajdzie się miejsce dla nowych kafejek i restauracji.

Apartamentowiec ma zostać oddane do użytku w III kwartale 2010 roku.

Źródło: gazeta.pl

Wizualizacje: Maćków Pracownia Projektowa

 

11:42, neokumizmohal , Nowe budynki
Link Dodaj komentarz »