Tagi

Kultura, rozrywka i nauka

wtorek, 26 października 2010
Tylko we wtorek 26.10.2010r. od godz. 12.30 będzie można całkiem za darmo zjeżdżać nową, multimedialną zjeżdżalnią we wrocławskim aquaparku. Do końca listopada (od poniedziałku do piątku) gratisowy będzie tylko pierwszy zjazd. A potem już będzie trzeba płacić - każdorazowo 1,5 zł. Budowa zjeżdżalni kosztowała 1,2 mln zł.

We wtorek uruchomią nową zjeżdżalnię w aquaparku
Tak wygląda zjeżdzalnia od środka. Materiały Wrocławskiego Parku Wodnego
Zjeżdżalnia ma 100 m długości i 16,25 m wysokości. Cała zbudowana jest z rury o średnicy 1 m. Jadąc na pupie w dół z prędkością 4-7 m/s, w lejku w kształcie truskawki o głębokości 1,9 m wylądujemy po ok. 18 sekundach, a potem miękko przepłyniemy do "leniwej rzeki'.

Uwaga! Z powodu lądowania w głębokiej wodzie ze zjeżdżalni mogą korzystać tylko osoby umiejące pływać, pow. 12 lat i mierzące więcej niż 150 cm wzrostu, ale ważące góra 120 kg.

Zjeżdżających będzie można obserwować z galeryjki. Ratownicy mają na bieżąco monitorować, co dzieje się wewnątrz, dzięki zainstalowanej tam kamerze. Zjeżdżalnia będzie iluminowana z zewnątrz.

W rurze zamontowane są głośniki i systemy oświetlenia, dzięki którym będzie się dużo działo - ma migać, błyskać, świecić i wydawać odgłosy - od łagodnych po ekstremalne.

Przez trzy lata zjeżdżalnia ozdobiona będzie wizerunkami lodowych truskawek, bo jej sponsorem jest Algida. Jak później będzie wyglądać konstrukcja, zależy od kolejnego kontraktu sponsorskiego.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław

Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu zostanie rozbudowana. Wczoraj w sali Senatu ASP rektor, prof. Jacek Szewczyk i Henryk Liszka, szef firmy Hochtief Polska, podpisali umowę na budowę Centrum Sztuk Użytkowych i Centrum Innowacyjności.

http://img.naszemiasto.pl/grafika2/nowy/e6/94/4c98e904c010e_o.jpg

 

Hochtief wygrała przetarg wart ok. 49 mln zł. Cały koszt rozbudowy uczelni sfinansuje Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Rozbudowę zaprojektowała Pracownia Architektury Głowacki Tomasza Głowackiego. W nowoczesnych wnętrzach u zbiegu ulic Traugutta i Krasińskiego uczyć się będą wszyscy studenci ASP, ale chyba najbardziej skorzystają słuchacze Wydziału Ceramiki i Szkła, bo Akademia zyska minihutę i nowoczesne piece. Budynek będzie miał trzy piętra i podziemie, pracownie, laboratoria, magazyny i szklaną elewację.

Wykonawca ma 21 dni na przejęcie placu budowy, miesiąc na jej rozpoczęcie i 19 miesięcy na stworzenie supernowoczesnej Akademii. Koniec prac planowany jest wiosną 2012 roku.

 

Źródło: Gazeta Wrocławska

 


wtorek, 31 sierpnia 2010

Wrocław - Obszary wokół Hali Stulecia oraz stadionu budowanego na Euro 2012 mają być w przyszłości, obok strefy wokół Rynku, kolejnymi centrami we Wrocławiu.

O urbanistycznych, komunikacyjnych i społecznych projektach rozwoju stolicy Dolnego Śląska opowiadał dziennikarzom we wtorek prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz. Jak podkreślił, jednym z największych problemów Wrocławia jest to, że jest on miastem monocentrycznym.

Ma się to zmienić m.in. dzięki inwestycjom komunikacyjnym, które są bądź będą we Wrocławiu realizowane w najbliższych latach. "Najważniejsze jest otwarcie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, która powinna być przejezdna w połowie przyszłego roku, powstający na niej most oraz budowa mostu na Wielką Wyspę" - mówił Dutkiewicz.

We Wrocławiu mają powstać również m.in. dwie nowe linie tramwajowe - jedna na osiedle Kozanów, druga na Gaj. W 2011 r. miasto zamierza ruszyć także z projektem kolejowym. Wrocław chciałby w porozumieniu z gminami w pierwszej kolejności uruchomić połączenie między Długołęką a Siechnicami. "Będziemy chcieli sprząc sieć torów kolejowych i tramwajowych. Są prowadzone prace koncepcyjne nad taborem, który będzie mógł się poruszać zarówno po torach kolejowych, jak i tramwajowych" - tłumaczył prezydent.

Zdaniem Dutkiewicza poprawa rozwiązań komunikacyjnych jest jednym z warunków powstania dwóch kolejnych centrów w stolicy Dolnego Śląska. Pierwszym z nich będzie strefa wokół Hali Stulecia, drugim zaś obszar wokół stadionu budowanego na ME 2012. Poszerzony również będzie obszar centrum wokół Rynku.

Przy Hali Stulecia powstaje Centrum Kongresowe, którego otwarcie zaplanowano na wrzesień. Rewitalizowany będzie tam również Park Szczytnicki i rozbudowywane wrocławskie ZOO, gdzie ma powstać oceanarium. "Strefa przy Hali Stulecia będzie centrum wolnego czas i rekreacji" - mówił Dutkiewicz.

Sukcesywnie poszerzany ma być również obszar dotychczasowego centrum wokół Rynku. Tu docelowo strefa przeznaczona wyłącznie dla pieszych i ruchu rowerowego ma obejmować obszar od Fosy Miejskiej do rzeki Odry. W przyszłym roku ma się rozpocząć remont ul. Kuźniczej, która będzie całkowicie wyłączona z ruchu samochodowego. Kontynuowane są inwestycje przy Dzielnicy Czterech Świątyń. Tu największą inwestycją jest powstające na pl. Wolności Narodowe Forum Muzyki, którego budowa ma się zakończyć w 2013 r. Ten obszar również będzie sukcesywnie zamykany dla samochodów.

Trzecim centrum w stolicy Dolnego Śląska stanie się obszar wokół stadionu budowanego na Euro 2012 na Maślicach. "Tu sytuacja jest dość prosta. Centrum będzie obejmowało stadion i centrum handlowe, które przy nim powstanie, ale również budynki Wrocławskiego Centrum Badań oraz projekt o charakterze użytkowo-wystawienniczym, który powstanie po 2012 r. naprzeciwko stadionu" - mówił Dutkiewicz.

Źródło: PAP

 

piątek, 18 grudnia 2009

Jak zagospodarować wrocławskie ścieki i przerobić je na energię? Jak usprawnić transport miejski czy przywrócić życie na Odrze i kanałach?

Takimi problemami zajmą się wkrótce wrocławscy naukowcy, i to w ramach badań pod szyldem Europejskiego Instytutu Technologicznego, finansowanych przez Unię Europejską.

Budynki na Praczach odrzańskich w których swą siedzibę miał będzie instytut EIT+

Wczoraj europejscy politycy ogłosili, gdzie zostaną zlokalizowane tak zwane wspólnoty wiedzy, czyli jednostki badawcze EIT. Wrocław wymieniono w dwóch z trzech powołanych wspólnot. Weźmiemy udział w tworzeniu ośrodka zajmującego się zmianami klimatu oraz wspólnoty prowadzącej badania nad zrównoważoną energią. Jednak w żadnej z nich nie odegramy decydującej roli. W trzeciej wspólnocie - informatycznej, nie będzie nas w ogóle, choć starania o udział Polski w tych badaniach koordynowała Politechnika Wrocławska.

Wrocławskie Centrum Badań EIT+ będzie jednym z elementów wspólnoty zajmującej się problemami zmian klimatycznych. Współpracując z Uniwersytetami: Przyrodniczym i Wrocławskim, naukowcy WCB EIT+ będą mieli za zadanie wdrażanie nowatorskich pomysłów płynących do nas z wielkich ośrodków akademickich: Londynu (który przewodzi naszej wspólnocie wiedzy), Berlina, Zurychu, Paryża oraz Randstad (Holandia).
- To otwiera przed nami możliwości testowania ekologicznych rozwiązań - wyjaśnia prof. Mirosław Miller, szef WCB EIT+.

Swój wkład do badań będzie też miała Politechnika Wrocławska, która mimo że nic nie ugrała we wspólnocie informatycznej, będzie współpracowała w jednostce badawczej zajmującej się zrównoważoną energią. Jednak jej właściwa siedziba znajduje się w Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

Choć część osób w kontekście EIT używa określenia "sukces Wrocławia", przypomnijmy, że ambicje miasta były znacznie większe. W 2008 roku walczyliśmy o główną siedzibę EIT, ale lepszy okazał się Budapeszt. Później chcieliśmy przewodzić jednej ze wspólnot wiedzy. I to się nie udało, bo zostaliśmy jednym z wielu graczy w ramach dwóch wspólnot.
Źródło: Gazet Wrocławska
czwartek, 29 października 2009
Kolejne remonty i inwestycje we wrocławskim ogrodzie zoologicznym. Rozstrzygnięto właśnie przetargi na rozbudowę dziecięcego zoo oraz basenu fok. - Będzie więcej atrakcji – zapewnia Radosław Ratajszczak, dyrektor zoo.

fot. RW

Z nowych inwestycji najbardziej ucieszą się najmłodsi. Miejski Ogród Zoologiczny wyłonił właśnie w drodze przetargu firmę, która rozbuduje dziecięce zoo. - Dzieci i młodzież będą mogły zaprzyjaźnić się z dużymi czworonogami, gdy wybudujemy ranczo dla koniowatych – dodaje dyrektor.

Rozbudowa zoo dla dzieci będzie kosztowała ponad 300 tysięcy złotych. Inna firma będzie natomiast przebudowywać basen fok i istniejący budynek na stację uzdatniania wody. Będą wyburzone i odtworzone mury osłonowe, zostanie też wyburzony kanał przelewowy. Powstanie nowy zbiornik żelbetowy w rejonie basenu fok i stacji uzdatniania wody w Miejskim Ogrodzie Zoologicznym. Koszt to ponad 450 tysięcy złotych.

Natomiast od kilku tygodni można podziwiać najnowocześniejszy w naszym zoo obiekt – basen uchatek. Zwiedzający mogą oglądać kotiki afrykańskie, bo ten właśnie gatunek znalazł swoje miejsce w bardzo obszernym basenie mieszczącym ponad 700 tysięcy litrów wody. Zwierzęta można podziwiać zarówno ponad powierzchnią wody, jak i pod nią.

Źródło: wroclaw24.net

poniedziałek, 26 października 2009

Wybrano budowniczego Narodowego Forum Muzyki. Zostanie nim Mostostostal Warszawa wraz z partnerami.

http://www.e-teatr.pl/pl/zdjecia/budynki/polska/narodowe_forummuzyki.jpgFot.: APA Kuryłowicz & Associates

Jest nim Konsorcjum Mostostal Warszawa SA, którego partnerzy to: Acciona Infraestructuras SA (Hiszpania), Przedsiębiorstwo Handlowo - Usługowe "IWA" (Płock), Wrocławskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego (Wrocław).
Narodowe Forum Muzyki
Fot.: APA Kuryłowicz & Associates

- Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę - stwierdził Andrzej Kosendiak, pełnomocnik prezydenta Wrocławia nadzorujący budowę NFM. - Kryterium było jedno: cena - dodaje.
Image
Fot.: APA Kuryłowicz & Associates

Mostostal przedstawił w przetargu najkorzystniejszą ofertę, wybuduje Forum za 301 mln zł. Niestety, jest też zła wiadomość: troje innych oferentów ma 10 dni na oprotestowanie przetargu, a to znaczy, że na ewentualne protesty trzeba poczekać do 2 listopada.
Image
Fot.: APA Kuryłowicz & Associates

- Nie wyobrażam sobie, co tu można oprotestować, skoro kryterium wyboru jest najniższa cena - zastanawia się Andrzej Kosendiak. - Myślę, że w tym roku umowa z wykonawcą zostanie podpisana, Forum ma być gotowe za 30 miesięcy od jej podpisania.
Fot.: APA Kuryłowicz & Associates

Budowa Narodowego Forum Muzyki mieszczącego ponad dwa i pół tysiąca melomanów ma kosztować 386 mln 839 tys. zł, z czego 143 mln 740 tys. zł pochodzić będzie z dotacji unijnej (w całej kwocie uwzględnione za m.in. wynagrodzenia dla projektanta, doradców akustycznych, inżyniera kontraktu).
Źródło: Gazeta Wrocławska
środa, 21 października 2009

Wiemy już, jak będzie wyglądała po rozbudowie jedna z wyższych uczelni Wrocławia.

Zdobyliśmy właśnie wizualizację nowego kampusu Akademii Muzycznej przy pl. Jana Pawła II. Jego budowa ma ruszyć dopiero za pół roku, jednak już teraz trwają prace przygotowujące teren pod inwestycję. Jej koszt to 40 mln zł. Aż 35 mln zł pochodzi z kasy unijnej, a reszta - z ministerstwa kultury.

Tak ma już za trzy lata wyglądać nowe skrzydło Akademii Muzycznej. Bryła kampusu powiększy się o jedną trzecią całości (© Wizualizacje inwestora)

- Okres rozliczeniowy z Unią Europejską kończy się w 2013 r. Założyliśmy jednak, że budowę skończymy w 2012, i tego terminu zamierzamy się trzymać - opowiada Marek Cebulski, kanclerz Akademii Muzycznej.

Akademia Muzyczna wzbogaci się nie tylko o dodatkowe metry kwadratowe, ale też o nową, dużą salę koncertową na 280 osób. A oprócz niej, oczywiście, zaplecze administracyjne i sale do prób. - Nowe pomieszczenia są bardzo potrzebne. Ja już skończyłam moją przygodę z tą szkołą, ale dobrze, że młodsze pokolenia będą uczyć się w jeszcze lepszych warunkach - cieszy się Małgorzata Paczkowska, absolwentka Akademii Muzycznej w klasie skrzypiec.


Tak ma już za trzy lata wyglądać nowe skrzydło Akademii Muzycznej. Bryła kampusu powiększy się o jedną trzecią całości (© Wizualizacje inwestora)

Nowe skrzydło uczelni nie stanie bezpośrednio przy pl. Jana Pawła II, tylko nieco w głębi, bliżej ulicy Zelwerowicza.

Uczelnia jest jednak także właścicielem działki położonej bliżej placu Jana Pawła II. Na nim także może za kilka lat powstać nowy budynek. Możliwe jest, że za kilka lat uczelnia będzie chciała znaleźć inwestora, któremu mogłaby sprzedać ten grunt. Według naszych informacji decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła, ale obecny projekt pomysłu nie przekreśla.

Całkiem nowe oblicze tego placu
Rozbudowa Akademii Muzycznej to niejedyna inwestycja na pl. Jana Pawła II. Cuprum rozważa zburzenie swojego biurowca i budowę centrum hotelowo--kongresowego. Na jego parterze znalazłyby się lokale usługowe: sklepy i knajpki, co powinno ożywić plac.

Źródło: Gazeta Wrocławska

piątek, 16 października 2009

Wrocławski aquapark zajmie wkrótce całe Wzgórze Andersa. Główną atrakcją będzie zjeżdżalnia ze światłami.


źródło: Materiały inwestora

Nowe saunarium, multimedialna zjeżdżalnia, a także kompleks boisk sportowych, a nawet stok do jazdy na sankach. To wszystko ma powstać na Wzgórzu Andersa, wokół aquaparku.
- Chcemy, by to miejsce przyciągało jeszcze więcej wrocławian i turystów. I to o każdej porze roku - planuje Bartłomiej Andrusiewicz, prezes Wrocławskiego Parku Wodnego.

Jeszcze w tym roku ma być rozpisany przetarg na budowę przy ul. Borowskiej dwóch pierwszych atrakcji - saunarium i multimedialnej zjeżdżalni.
Ta ostatnia budzi najwięcej emocji. W sumie przejedziemy nią aż 115 metrów.
Taka zjeżdżalnia jest już główną atrakcją parku wodnego w Gorzowie Wielkopolskim. Podobna działa w Pogorzelicy. Nasza będzie od nich krótsza, ale za to ma być najnowocześniejsza w Polsce.

Czym będzie się różnić od zjeżdżalni, które już dziś są we Wrocławiu? Tomasz Wojtkiewicz, dyrektor aquaparku, przekonuje, że goście będą zachwyceni.
- Na całej długości planujemy różne atrakcje: dźwiękowe i wizualne - mówi.

I tak do wody zjedziemy między jaskrawymi diodami, co da efekt podobny do tego na pasie startowym smolotu. W innym momencie przepłyniemy przez zupełną ciemność, by za chwilę znaleźć się wśród kolorowych świateł.
- Chcemy też, by w innym miejscu nasi goście mieli wrażenie, że fruną - dodaje Wojtkiewicz.

Aby zjeżdżalnia powstała, trzeba będzie przebudować istniejącą wieżę ze ślizgawkami. Tunel nowej zjeżdżalni poprowadzi między budynkiem aqua-parku a Wzgórzem Andersa.
Z kolei nowe saunarium będzie przylegało do istniejącej już strefy saun. Ma być dwupiętrowe i zbudowane z bali. W środku zmieści się naraz 100 osób. Ale szefowie parku wodnego zapewniają, że nie będzie mowy o braku intymności. W planach są pomieszczenia z różnymi atrakcjami: poddamy się tam np. ceremonii zapachowej. Na samej górze przewidziano oszklony taras, gdzie po wypoceniu się w saunie napijemy się kawy.

Przy budynku powstanie też już na wiosnę boisko do piłki plażowej i do siatkówki. Jednak absolutną nowością będą... wodne szachy. Gracze nie będą przekładać figur, ale przenosić je na wielkiej szachownicy. Pionki mają być wielkości człowieka. Gdy figura zostanie strącona, na gracza wytryśnie z posadzki strumień wody.

Tymczasem na samym Wzgórzu Andersa ma powstać tor do jazdy na sankach. I to czynny przez cały rok. Zimą pojeździmy po śniegu, latem do sanek doczepione zostaną kółka. Jednak to odleglejsza przyszłość. Tor powstanie najwcześniej za trzy lata.

I wreszcie dobra informacja dla naszych portfeli - pobyt w samym aquaparku ma być tańszy. Od godz. 8 do 14 za godzinę pluskania zapłacimy 10 zł (teraz 15 zł). Tańsza będzie też sauna - zamiast 22 zł zapłacimy 15 zł.

Źródło: Gazeta Wrocławska

niedziela, 04 października 2009

Wrocławskie Centrum Badań EIT Plus dostanie 140 mln euro na budowę nowoczesnego centrum badawczego na Praczach Odrzańskich

W tych budynkach na Praczach Odrzańskich mają powstać laboratoria EIT - Fot. Paweł Kozioł / AG

Umowę w tej sprawie EIT Plus podpisało z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego. W ramach wartego 140 mln euro projektu DolBioMat w kampusie na Praczach Odrzańskich powstanie nowoczesne laboratorium. - Połowę przeznaczymy na remont trzech budynków i budowę kolejnego, zupełnie nowego obiektu, pozostała część pójdzie na ich wyposażenie - zapowiada prof. Mirosław Miller, prezes EIT Plus.

DolBioMat jest największym elementem projektu budowy nowoczesnego centrum badawczego we Wrocławiu. Wcześniej zatwierdzono już dwa inne projekty badawcze, warte w sumie 57,7 mln euro, które mają być realizowane przez EIT Plus.
Na 23-hektaowej działce na peryferiach miasta jest miejsce na kolejne inwestycje związane z badaniami nad nowymi technologiami. - Chcemy żeby powstało tam centrum spotkań naszych naukowców, uczonych z zagranicy i przedstawicieli biznesu i przemysłu - mówi Rafał Dutkiewicz. Prezydent Wrocławia dodaje, że prowadzi rozmowy z dwoma koncernami farmaceutycznymi i dużym bankiem.

- We Wrocławiu był szef Towarzystwa Leibniza, jeden z najsłynniejszych instytucji naukowych w Europie, i zachwycił się naszym pomysłem i możliwościami - dodaje Dutkiewicz.

W kampusie na Praczach powstaną nie tylko pracownie badawcze, w zabytkowych obiektach będą akademiki, hotel dla gości, obiekty sportowe. - Pieniądze w ramach projektu DolBioMat musimy wydać do 2015 r., ale zakładamy, że laboratoria będą gotowe już w 2013 roku - zapowiada prof. Miller.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław

wtorek, 04 sierpnia 2009

Wrocław zwyciężył w plebiscycie organizowanym przez LG, globalnego i technologicznego partnera F1, na optymalną lokalizację ulicznego toru F1 w Polsce. Stolica Dolnego Śląska zdobyła 48 773, wyprzedzając o ponad 2 500 głosów Gdynię. Trzecie miejsce zajął Kraków z 28 564 głosami, a na Warszawę głosowało 17 125 osób.

Zwycięstwo Wrocławia oznacza, że będzie on oficjalnie promowany przez LG, globalnego i technologicznego partnera F1, jako rekomendowana lokalizacja wyścigów F1 w Polsce. LG złoży oficjalną propozycje organizacji wyścigów Grand Prix F1 w Polsce siedzibie Formula One Group. - Ponad 140 000 głosów w naszym plebiscycie to najsilniejszy argument przemawiający za organizacją wyścigów Formuły 1 w Polsce. Nie spodziewaliśmy się tak ogromnego odzewu. Idea budowy toru stała się dzięki temu jeszcze bardziej wyrazista - powiedział Jakub Szałamacha, lider projektu TorFormuly1.pl.



Bolidem przez wrocławskie mosty

Zwycięski projekt toru, podobnie jak 3 pozostałe propozycje został wytyczony zgodnie z wytycznymi Formuły 1 przez zespół architektów zajmujących się torami wyścigowymi.

Trasa wrocławskiego toru o długości 4 680 m została wytyczona w ścisłym sąsiedztwie centrum miasta. Sercem toru jest Plac Powstańców Warszawy i Most Grunwaldzki. To tu zlokalizowano aleje serwisową, prostą startową i trybuny główne. Elementami charakterystycznymi przebiegu toru jest Most Pokoju, Rondo Regana, kampus, obecnie budowany futurystyczny hotel Hilton. Na rozległym terenie na przeciwko wejścia do Urzędu Marszałkowskiego zaplanowano lokalizację trybun głównych. Trybuny wzdłuż trasy zaplanowano dla 75 000 widzów. Wrocław został zakwalifikowany do plebiscytu ze względu na swoje wyjątkowe walory turystyczne oraz możliwość wytyczenia widowiskowego toru.

Wrocławski projekt został również przeanalizowany pod kątem osiąganych przez kierowców prędkości na poszczególnych odcinkach. Maksymalna prędkość bolidów na torze sięgałaby 269 km/godz., a czas okrążenia oscylowałby wokół 1 min. i 32 sek.*

Od idei do realizacji

- Wspólnie z 140 000 Polaków wykonaliśmy pierwszy krok, aby Polska mogła w przyszłości gościć cykl Formuły1 - mówi Jakub Szałamacha. Już wkrótce firma LG złoży oficjalną propozycję organizatorom cyklu Grand Prix F1. - Nie jesteśmy firmą zajmującą się budową torów i organizacją wyścigów, jednak jako globalny i technologiczny partner F1, będziemy silnie promować tę ideę zarówno w Formula One Group, jak i w Polsce. Aby w przyszłości bolid F1 ścigały się w Polsce, wymagać to będzie również zaangażowania innych partnerów. Zawsze jednak będziemy wspierali tą inicjatywę - podsumowuje Jakub Szałamacha.

Już 1 września na stronie www.TorFormuly1.pl ruszy kolejny etap promocji F1 w Polsce, który ma się zakończyć przygotowaniem wrocławskiego toru w jednej z popularnych gier komputerowych - symulatorów F1. Teraz każdy gracz będzie mógł "na własnej skórze" przekonać się, jakie emocje towarzyszom przejazdowi bolidem F1 Mostem Grunwaldzkim. Już wkrótce podobne emocje mogą towarzyszyć najszybszym kierowcom F1. "To dopiero pierwsze okrążenie, kolejne dopiero przed nami" - deklaruje Jakub Szalamacha.

* Założenia urbanistyczne przebiegów torów zostały przeanalizowane z wykorzystaniem symulacji rFactor. Konsultacje ze specjalistą od torów cyfrowych Krzysztofem Walińskim (simracing.pl) oraz wykonanie przez niego wstępne modele pozwoliły na doprecyzowanie konfiguracji toru. Wersje cyfrowe przebiegów posłużyły do wykonania przejazdów symulacyjnych bolidem w specyfikacji F12009.

Źródło: sport.pl

 

Zastanawiające jest to że trasa ulicznego toru F1 we Wrocławiu ma przebiegac przez plac Społeczny na którym mają byc ustawione trybuny. Wiadomym jest też iż za parę lat ma sie na placu Społecznym rozpocząć wielka budowa która w wieloloetniej perspektywie całkowicie zmieni ten martwy obszar w gęstą tkankę miejską (patrz przykład poprzednie wpisy na blogu). A jak powszechnie wiadomo wielki plac budowy i tor F1 raczej nie będą istnieć w jednym miejscu. Ciekaw jestem co z tego wyniknie. Czy czeka nas w takim razie w kolejnych latach zmiana trasy ewentualnego toru czy też może przeniesienie toru do innego polskiego miasta? Czas pokaże. Puki co nie mamy ani toru F1 ani pięknego placu Społecznego.

By Neokumizmohal

 
1 , 2